Jak współpracować z influencerem - praktyczny poradnik prawno - finansowy
🔵 Dowiedz się jak optymalnie zawrzeć umowę z influencerem 🔵 Prosta i zrozumiała instrukcja postępowania 🔵 Przykładowe wyliczenia
Praktyczny poradnik prawno-finansowy pomoże firmom i agencjom marketingowym efektywnie współpracować z influencerami
Znaczna część firm i agencji marketingowych, które decydują się na współpracę z Influencerem NIE WIE:
🔵 w jaki sposób uregulować zasady tej współpracy
🔵 jak zabezpieczyć się przed działaniami niepożądanymi
🔵 jak rozliczyć księgowo i podatkowo wynagrodzenie influencera.
Dlatego zespół prawników i księgowych grupy SPG przygotował skierowany do firm i agencji marketingowych praktyczny poradnik prawno-finansowy zawierający praktyczne informacje o formach współpracy z influencerami, sposobach rozliczeń, kosztach i konsekwencjach podatkowych poszczególnych rozwiązań.
Co znajdziesz w poradniku?
Poradnik powstał zmyślą zarówno o tych, którzy zamierzają zlecić Influencerowi wykonanie działań promocyjnych w Internecie jak i o tych, którzy już współpracują z influencerami. Na 34 stronach dokumentu zawarto szereg praktycznych wyjaśnień, porad i wskazówek. Można tam też znaleźć przykłady poparte kalkulacjami i rekomendacjami.Celem publikacji jest chęć pokazania przedsiębiorcom, jakie mają możliwości w zakresie współpracy z influencerami oraz w jaki sposób efektywnie i bez ryzyka ją przeprowadzić i rozliczyć.
Dlaczego warto?
Doświadczenie naszej kancelarii w doradztwie prawnym na rzecz agencji digital marketingu oraz agencji eventowych i reklamowych pokazuje, że bardzo często firmy te nie mają dostępu do rzetelnych informacji na temat form współpracy z influencerem. Często współpraca z infiuencerami odbywa się bez żadnej umowy, co stwarza wiele ryzyk zarówno po stronie firmy jak i samego influencera.
Co więcej, większość kancelarii prawnych przy przygotowywaniu umowy pomiędzy agencją
a Influencerem pomija finansowe i podatkowe aspekty tej współpracy, co generuje problemy praktyczne i niemałe straty finansowe.
Z tego powodu stworzyliśmy poradnik, który przybliży firmom wybrane aspekty prawne i finansowo – podatkowe współpracy z influencerem.
- Damian Sawicki, radca prawny, Partner założyciel SPG Legal